Datum :
12 maart 2013Het bedrijfsleven verkeert in een turbulente fase en dit zal voorlopig nog zo blijven. Een samenwerking kan de oplossing zijn.
Mede door de financiële crisis heeft internet een steeds belangrijker rol gekregen. Prijzen van producten zijn voor iedereen inzichtelijk geworden. De distributie van producten is veranderd. Als een ondernemer zich niet weet te onderscheiden wordt er door de leverancier rechtstreeks aan de klant geleverd. Social media vormen reeds een integraal onderdeel van het bedrijfsleven.
Iets minder bekend is dat levenscycli van producten korter zijn geworden. De “time to market” van producten dient zo kort mogelijk te worden gehouden. Ondernemers kiezen er steeds meer voor om samenwerkingen aan te gaan waarmee het voorlooptraject – voordat een product op de markt wordt gebracht – korter wordt, zodat producten sneller op de markt kunnen worden gebracht.
Steeds vaker kiest men voor een samenwerking. Het aangaan van een samenwerking is een strategische beslissing.
Dit proces moet dan ook zorgvuldig worden uitgevoerd. Voordelen van samenwerking zijn:
Er zijn ook risico’s aan samenwerking verbonden. Teneinde een goede afweging te maken is een goed advies van groot belang. Wij kunnen u ook hierin goed ondersteunen.
Wilt u weten wat MK-Bedrijfsoverdrachten.nl doet? Klik dan hier voor meer informatie.
Gerelateerde artikelen
Nederlandse bedrijfsopvolgingsregelingen in het kort. Bij de overgang van een…